Hvorfor er CRM ikke dekkende for Pointer CRM, og hvorfor XRM kan være en bedre beskrivelse
Når vi snakker om CRM-systemer (Customer Relationship Management), tenker de fleste på verktøy som hjelper bedrifter med å håndtere kundeinteraksjoner, forbedre salg, og tilby bedre kundeservice. CRM-systemer er utvilsomt verdifulle, men for mange bedrifter stopper deres behov ikke der. Dette er hvor Pointer CRM skiller seg ut – det er mye mer enn bare et CRM. Faktisk kan termen "CRM" begrense hvordan man oppfatter Pointer CRM sitt fulle potensial, og XRM, som står for "Extended Relationship Management", kan være en mer passende beskrivelse.
Hva er XRM?
XRM bygger på grunnlaget av CRM, men utvider konseptet for å håndtere alle typer relasjoner som en bedrift har, ikke bare kunder. Det omfatter alt fra leverandører, partnere, prosjekter og interne ressurser, til salgsmuligheter og tilbud. I stedet for å bare fokusere på kunderelasjoner, tar XRM hensyn til hele økosystemet en bedrift opererer i.
Pointer CRM: Mer enn bare kundeoppfølging
Pointer CRM er utviklet med små og mellomstore norske bedrifter i tankene, og tilbyr en alt-i-ett-plattform som går langt utover tradisjonell CRM-funksjonalitet. Plattformen dekker områder som kundehåndtering og kontaktadministrasjon, men den håndterer også tilbuds- og ordrebehandling, ressursstyring via kalender, prosjektledelse og rapportering.
De fleste norske bedrifter trenger mer enn bare et CRM-system. Selv om de har et CRM-system som kan håndtere kunderelasjoner og salg, har de ofte oppgaver som skal fullføres på bakgrunn av et salg. Dette kan være alt fra prosjektleveranser til ordrebehandling og oppfølging. Ved å bruke et system som Pointer CRM, som samler alt på én plattform, kan bedrifter effektivt håndtere alle disse oppgavene uten å måtte bytte mellom ulike systemer. Det gir en betydelig fordel når salg og tilhørende oppgaver kan fortsette sømløst i ett system, uten risiko for databrudd og feil.
Pointer CRM er spesielt kjent for sin evne til å unngå databrudd, noe som ofte oppstår når bedrifter må legge inn data i flere ulike systemer. Når informasjon ikke flyter sømløst mellom systemer, skapes ineffektivitet og risiko for feil. Pointer CRM sikrer en sømløs dataflyt mellom ulike moduler og integrerer direkte med store økonomisystemer som Visma. Dette betyr at dataen ikke stopper opp for å måtte legges inn i andre systemer manuelt – alt skjer i ett system, uten databrudd. Dette gir både bedre flyt og reduserer risikoen for feil.
I tillegg til de tradisjonelle CRM-funksjonene tilbyr Pointer CRM også kalenderbasert ressursallokering, som gjør det enkelt å tildele oppgaver og ressurser til prosjekter. Denne funksjonaliteten gir en dyptgående kontroll over hvordan ressurser brukes i virksomheten, og dette er ikke noe som ofte finnes i vanlige CRM-systemer.
Fordelene med XRM for moderne bedrifter
Ved å tenke i termer av XRM åpnes nye muligheter for hvordan verktøy som Pointer CRM kan støtte alle deler av en bedrifts operasjoner. I tillegg til kundehåndtering kan bedriften bruke systemet til prosjektstyring, ressursallokering og administrasjon av alle relasjoner – både internt og eksternt. Dette bidrar til å redusere fragmentering, øke effektiviteten og sikre at riktig informasjon flyter fritt på tvers av hele virksomheten.
For eksempel, i Pointer CRM kan prosjekter administreres ved å knytte personer til spesifikke oppgaver gjennom en kalendermodul. Denne funksjonaliteten, som sjelden er en del av tradisjonelle CRM-systemer, er avgjørende for bedrifter som jobber med komplekse prosjekter og team. I tillegg kan systemet tilpasses for å håndtere leverandører, partnere og andre typer relasjoner som er kritiske for daglig drift.
XRM og den digitale fremtiden
I en tid hvor digital transformasjon står i fokus, trenger bedrifter verktøy som ikke bare støtter salgsprosesser, men som håndterer alle relasjoner som er avgjørende for driften. Ved å se på Pointer CRM som et XRM-system, får bedriften et verktøy som kan tilpasses og vokse med virksomheten. XRM understreker også fleksibiliteten som er innebygd i Pointer CRM, hvor bedrifter kan tilpasse systemet til sine spesifikke behov, samtidig som de unngår databrudd ved å samle all informasjon på ett sted.
Konklusjon
CRM er et viktig verktøy for enhver bedrift som ønsker å forbedre kundehåndtering og salgsprosesser. Men i mange tilfeller, som med Pointer CRM, blir CRM-betegnelsen for snever for å dekke alle funksjonene systemet tilbyr.
XRM er en mer omfattende og beskrivende måte å snakke om denne typen plattformer, fordi det inkluderer alle relasjonene en virksomhet må håndtere, og ikke bare kunder. Med sin brede funksjonalitet, inkludert kundehåndtering, salgsprosesser, prosjektstyring, ressursallokering og integrasjoner med økonomisystemer som Visma og Office 365, er Pointer CRM i praksis et XRM-system – designet for å støtte små og mellomstore bedrifter gjennom hele deres verdikjede, uten risiko for databrudd. Ved å ha alt i ett system, blir hele prosessen mer effektiv og sammenhengende, fra salg til ferdigstillelse av tilhørende oppgaver.
FAQ: ofte stilte spørsmål
Pointer eies av et Techbyrå som heter We Made AS. We Made er en av norges mest moderne og nytenkende tech selskaper.
Pointer er utviklet av dyktige og erfarne utviklere som jobber for We Made AS. We Made startet å utvikle Pointer i 2018 og det ligger opp mot 100.000 timer bak suksessen Pointer.
Du har 2 valg når du bestiller Pointer. Du kan velge å bli fakturert 1 gang pr mnd, eller 1 gang pr år. Prisen for 1 gang pr år er billigere.
Send en oppsigelse til hei@wemade.no så vil du motta en bekreftelse, samt en beskrivelse av prosessen videre. Oppsigelsestiden er 3 mnd
Du kan ringe oss på tlf 40013559, sende en e-post til hei@wemade.no eller chatte med oss på vår nettside.
Man må ikke ha det, men det kan være en fordel. Det er lettere å integrere brukerkontoer og dokumenthåndtering ved bruk av Office 365. Det er mulig å bruke Google eller andre løsninger, men noen av funksjonene knyttet til dokumenthåndtering kan mangle.
I prinsippet kan vi si ja til det. Vi har en rekke standard integrasjoner som du kan lese om her www.getpointer.no/integrasjoner I tillegg til det så er det slik at Pointer er veldig API basert og vi har integrasjons team som kan skape nye og spesiallagde integrasjoner knyttet til kundens behov.
Ta en titt på www.getpointer.no/integrasjoner for full oversikt over dette.
Pointer-plattformen er bygd med moderne rammeverk og teknologi. Stikkord for våre microtjenester er Node.js, Vue, NoSQL, Python og Google Cloud Platform.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev med aktuelle saker og få med deg alle oppdateringene månedlig