Hvorfor du bør vurdere å integrere ditt CRM-system med ditt ERP-system?
En effektiv måte å øke produktiviteten og stimulere langvarig vekst på er å integrere ditt CRM- (kunderelasjonsstyring) og ERP- (enterprise resource planning) systemer. Integreringen av disse systemene kan tilby flere fordeler, som forbedret data nøyaktighet, strømlinjeformede arbeidsprosesser og kostnadsreduksjoner. I dette innlegget skal vi se på hvorfor integrasjon av CRM- og ERP-systemene kan være til stor hjelp for bedriften din.
Fordelene med et integrert systemIntegrering av CRM med ERP-systemet kan gi en rekke fordeler. Riktig integrasjon kan føre til økt effektivitet, sømløs overføring av data og bedre beslutningsgrunnlag, som igjen kan resultere i høyere produktivitet, reduserte kostnader og forbedret kundeservice.
For det første muliggjør integrering av CRM- og ERP-systemene sømløs dataoverføring. Å ha tilgang til data fra begge systemer samlet, forenkler å få en helhetlig forståelse av virksomheten, noe som betyr at alle avdelinger får bedre innsikt i kundenes behov, potensielt økende kundetilfredshet. Dette kan også redusere behovet for manuell datatasting og vedlikehold av separate databaser.
Integrering forbedrer også effektiviteten. Når systemene er koblet sammen, kan informasjon aksesseres raskere, noe som muliggjør raskere og mer nøyaktige beslutninger. Forretningsprosesser kan strømlinjeformes, ettersom duplikat innføringer i begge systemer unngås, noe som forbedrer effektiviteten og reduserer unødvendig manuelt arbeid.
Til slutt kan integrering av CRM- og ERP-systemer gi et bedre beslutningsgrunnlag. Med all relevant data samlet, kan beslutningstakere få en mer nøyaktig oversikt over kundereisen og ta hensyn til alle kundeinteraksjoner. Dette hjelper dem å ta mer informerte beslutninger om produktene og tjenestene de tilbyr, samt å bedre forstå kundenes atferd for å tilpasse deres produkter og tjenester til kundenes behov.
I sum kan integrasjon mellom CRM- og ERP-systemet ha en betydelig effekt på virksomheten din. Med et enhetlig system, kan bedrifter utnytte kraftige analyseverktøy og skaffe verdifull innsikt i kundeatferd og trender, noe som kan hjelpe dem å holde seg foran konkurrentene og levere den beste mulige kundeopplevelsen.
Sømløs dataoverføring
En hovedfordel med å integrere CRM- og ERP-systemet er evnen til enkelt å overføre data mellom de to systemene. Dette sikrer nøyaktighet og reduserer tiden det tar å hente viktig informasjon. For eksempel kan kundeordreinformasjon fra CRM-systemet umiddelbart overføres til ERP-systemet, noe som fjerner behovet for manuell inntasting.
Økt effektivitet
Integrering kan også gi store effektivitetsfordeler ved å eliminere behovet for manuell datatasting, redusere tid brukt på datainntasting og sikre nøyaktighet. Dette sparer penger og effektiviserer arbeidsflyten ved at all informasjon lagres sentralt og er tilgjengelig for de som trenger den.
Bedre beslutningsgrunnlag
Integrering av CRM- og ERP-systemene muliggjør bedre beslutningstaking ved å gi tilgang til alle data på ett sted, noe som gir en komplett oversikt over organisasjonen. Dette kan føre til økt fortjeneste, effektivitet og forbedret kundeservice, med raskere responstider og økt kundetilfredshet som nøkkel til suksess.
FAQ: ofte stilte spørsmål
Pointer eies av et Techbyrå som heter We Made AS. We Made er en av norges mest moderne og nytenkende tech selskaper.
Pointer er utviklet av dyktige og erfarne utviklere som jobber for We Made AS. We Made startet å utvikle Pointer i 2018 og det ligger opp mot 100.000 timer bak suksessen Pointer.
Du har 2 valg når du bestiller Pointer. Du kan velge å bli fakturert 1 gang pr mnd, eller 1 gang pr år. Prisen for 1 gang pr år er billigere.
Send en oppsigelse til hei@wemade.no så vil du motta en bekreftelse, samt en beskrivelse av prosessen videre. Oppsigelsestiden er 3 mnd
Du kan ringe oss på tlf 40013559, sende en e-post til hei@wemade.no eller chatte med oss på vår nettside.
Man må ikke ha det, men det kan være en fordel. Det er lettere å integrere brukerkontoer og dokumenthåndtering ved bruk av Office 365. Det er mulig å bruke Google eller andre løsninger, men noen av funksjonene knyttet til dokumenthåndtering kan mangle.
I prinsippet kan vi si ja til det. Vi har en rekke standard integrasjoner som du kan lese om her www.getpointer.no/integrasjoner I tillegg til det så er det slik at Pointer er veldig API basert og vi har integrasjons team som kan skape nye og spesiallagde integrasjoner knyttet til kundens behov.
Ta en titt på www.getpointer.no/integrasjoner for full oversikt over dette.
Pointer-plattformen er bygd med moderne rammeverk og teknologi. Stikkord for våre microtjenester er Node.js, Vue, NoSQL, Python og Google Cloud Platform.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev med aktuelle saker og få med deg alle oppdateringene månedlig