Hva er CRM?
CRM står for Customer Relationship Management, som på norsk oversettes til kunderelasjonshåndtering.
Hva er et CRM-system?
Et CRM-system er et digitalt verktøy designet for å hjelpe bedrifter med å bygge og vedlikeholde sine kundeforhold. Det er ofte selgere som bruker CRM-systemer, ettersom de vanligvis har det primære ansvaret for å pleie eksisterende kundeforhold og skaffe nye kunder. I et CRM-system legges informasjon om kunder og potensielle kunder inn, slik som firmaopplysninger, kontaktinformasjon og kontaktpersoner.
Dette verktøyet brukes daglig for å loggføre og planlegge ulike typer tiltak og hendelser.
Eksempler inkluderer:
- Planlagte møter
- Gjennomførte møter
- Avtaler
- Lagring av viktige dokumenter
- Planlegging av påminnelse
"For en bedriftseier eller CEO gir det en trygghet at all dokumentasjon om bedriftens kunder er eid av bedriften."
Fordelene med et CRM-system
Det er mange fordeler med å bruke et CRM-system. For salgspersonell eller de med ansvar for kundepleie muliggjør det håndtering av flere relasjoner samtidig, samtidig som det gir bedriftseiere og CEOs trygghet i at all kundedokumentasjon er i bedriftens besittelse.
Ved å dokumentere og rapportere aktiviteter og planer med kundene, kan et CRM-system også tilby innsikter gjennom analyser og rapporter. Dette kan inkludere hvilke kunder som er mest lønnsomme, hvor mye tid som brukes på ulike kunder, eller hva den forventede salget er for det kommende kvartalet. En annen fordel med å bruke et CRM er redusert opplevd stress gjennom en følelse av å "ha kontroll".
Resultatet?
Bedrifter som benytter CRM-systemer blir mindre avhengige av enkeltpersoner og står mindre risiko for å miste kontroll over en kunde hvis for eksempel en selger slutter. De kan også oftere holde det de lover, siden de enkelt kan tilgå historiske avtaler som er dokumentert i en klar struktur. Bedrifter som bruker CRM oppnår ofte bedre kontroll over sin nåværende situasjon og forventninger til fremtiden.
Nøyaktig hvor stor forskjell et CRM-system kan gjøre avhenger selvsagt av situasjonen før implementering, samt bedriftens type, forutsetninger og mål.
FAQ: ofte stilte spørsmål
Pointer eies av et Techbyrå som heter We Made AS. We Made er en av norges mest moderne og nytenkende tech selskaper.
Pointer er utviklet av dyktige og erfarne utviklere som jobber for We Made AS. We Made startet å utvikle Pointer i 2018 og det ligger opp mot 100.000 timer bak suksessen Pointer.
Du har 2 valg når du bestiller Pointer. Du kan velge å bli fakturert 1 gang pr mnd, eller 1 gang pr år. Prisen for 1 gang pr år er billigere.
Send en oppsigelse til hei@wemade.no så vil du motta en bekreftelse, samt en beskrivelse av prosessen videre. Oppsigelsestiden er 3 mnd
Du kan ringe oss på tlf 40013559, sende en e-post til hei@wemade.no eller chatte med oss på vår nettside.
Man må ikke ha det, men det kan være en fordel. Det er lettere å integrere brukerkontoer og dokumenthåndtering ved bruk av Office 365. Det er mulig å bruke Google eller andre løsninger, men noen av funksjonene knyttet til dokumenthåndtering kan mangle.
I prinsippet kan vi si ja til det. Vi har en rekke standard integrasjoner som du kan lese om her www.getpointer.no/integrasjoner I tillegg til det så er det slik at Pointer er veldig API basert og vi har integrasjons team som kan skape nye og spesiallagde integrasjoner knyttet til kundens behov.
Ta en titt på www.getpointer.no/integrasjoner for full oversikt over dette.
Pointer-plattformen er bygd med moderne rammeverk og teknologi. Stikkord for våre microtjenester er Node.js, Vue, NoSQL, Python og Google Cloud Platform.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev med aktuelle saker og få med deg alle oppdateringene månedlig