Bør bedriften din ta i bruk et CRM-system?
Hvis du driver en bedrift og ønsker å etablere klare prosedyrer for håndtering av kundeforhold, er det på tide å vurdere et CRM-system.
Et CRM-system er ikke bare nyttig for salgsteamet, men også for markedsføringsavdelinger og kundeservice. Markedsføringsavdelingen kan for eksempel enkelt måle avkastningen på investeringen (ROI) fra markedsføringskampanjer. For kundeservice kan et CRM-system bidra til å redusere tap av kunder ved å tilby verdifulle innsikter.
Et CRM-system gir innsikt i potensielle og eksisterende kundeforhold. Det kan også minne deg om når du bør utføre spesifikke handlinger, som for eksempel å ringe en kunde du snakket med for seks måneder siden – noe som kan være vanskelig å holde styr på med bare et notatblokk eller et regneark.
Med all den administrative jobben som kreves, kan mangelen på et CRM-system som optimerer arbeidsflyten din føre til at oppgaver tar lengre tid enn nødvendig. Og din tid er verdifull – du vil trolig foretrekke å bruke den på å skaffe nye leads eller styrke forholdet til eksisterende kunder. Så hvis du ser etter en løsning som effektiviserer og sparer tid, bør du vurdere å investere i et CRM-system.
Hvorfor du vil sette pris på detØnsker du å forbedre teamets ytelse, vinne flere avtaler og oppnå bedre resultater enn i fjor? Hvis svaret er ja, er CRM veien å gå.
Et CRM-system vil gi deg nye perspektiver på kundeforholdene dine. Tenk på det som din personlige assistent eller en digital salgscoach som leder deg mot suksess. Med andre ord, et CRM kan bidra til enda bedre resultater.
Hvis du fortsatt ikke er overbevist, kan følgende punkter kanskje endre på det:
- Med enklere tilgang til data kan salgssyklusen reduseres med 8-14%.
- 24% flere selgere når sine salgsmål med støtte fra et CRM-system.
- 41% av CRM-brukere rapporterer at CRM har gjort en stor forskjell i kundetilfredsheten.
- Bruk av CRM kan øke salgsproduktiviteten med opptil 29% og nøyaktigheten i salgsprognoser med 42%.
- 74% av de som bruker CRM sier at det har gitt dem forbedret tilgang til viktig kundeinformasjon.
- Effektive salgsteam er 81% mer sannsynlige til å bruke et CRM-system.
Til slutt, et visdomsord fra den suksessrike Bill Gates:
“How you gather, manage and use information will determine whether you win or lose.”
– Bill Gates
...Og med Pointer CRM, vil du ikke tape!
FAQ: ofte stilte spørsmål
Pointer eies av et Techbyrå som heter We Made AS. We Made er en av norges mest moderne og nytenkende tech selskaper.
Pointer er utviklet av dyktige og erfarne utviklere som jobber for We Made AS. We Made startet å utvikle Pointer i 2018 og det ligger opp mot 100.000 timer bak suksessen Pointer.
Du har 2 valg når du bestiller Pointer. Du kan velge å bli fakturert 1 gang pr mnd, eller 1 gang pr år. Prisen for 1 gang pr år er billigere.
Send en oppsigelse til hei@wemade.no så vil du motta en bekreftelse, samt en beskrivelse av prosessen videre. Oppsigelsestiden er 3 mnd
Du kan ringe oss på tlf 40013559, sende en e-post til hei@wemade.no eller chatte med oss på vår nettside.
Man må ikke ha det, men det kan være en fordel. Det er lettere å integrere brukerkontoer og dokumenthåndtering ved bruk av Office 365. Det er mulig å bruke Google eller andre løsninger, men noen av funksjonene knyttet til dokumenthåndtering kan mangle.
I prinsippet kan vi si ja til det. Vi har en rekke standard integrasjoner som du kan lese om her www.getpointer.no/integrasjoner I tillegg til det så er det slik at Pointer er veldig API basert og vi har integrasjons team som kan skape nye og spesiallagde integrasjoner knyttet til kundens behov.
Ta en titt på www.getpointer.no/integrasjoner for full oversikt over dette.
Pointer-plattformen er bygd med moderne rammeverk og teknologi. Stikkord for våre microtjenester er Node.js, Vue, NoSQL, Python og Google Cloud Platform.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Motta vårt nyhetsbrev med aktuelle saker og få med deg alle oppdateringene månedlig